Yoga Și Mindfulness

Ce este  Yoga?

Despre Yoga și Importanta sa de a Fii în Yoga pentru a te înțelege mai bine

De multe ori am primit întrebarea ” Eu nu sunt flexibilă, cum să vin eu la yoga ? Abia pot să mă aplec …” și apoi le raspund:

„Yoga nu este despre cât de flexibilă ești sau să stai în mâini sau în cap, este cu totul mai profund. Yoga este despre relația cu tine, cu corpul tău și să îți depășești acele bariere mentale…Yoga este o metodă care te ajută să fii mai înțelegătoare cu ține și să îți acorzi răbdare, atât cât este nevoie pentru a te bucura de tine cu totul.”

Am ales să încep cu această prezentare proprie deoarece cred că ție care ești aici pe pagină asta poate ai și tu această întrebare , sau poate nu… Eu doar mi-am exprimat cum consider Eu că este practica yoga .

Și mai exact cuvântul YOGA este derivat din rădăcina Sanskrită ‘yuj’, care înseamă uniune – uniunea dintre corp, minte şi spirit sau conştiinţă.

Yoga este un stil de viață și o metodă conștientă de transformare personală .

Yoga se împarte în mai multe tipuri, mai exact în partea fizică din care face parte HaTha Yoga – iar de aici au derivat anumite stiluri precum Ashtanga Yoga, Vinyasa, Yin Yoga, Kundalini, Power Yoga, Anusara Yoga, Nidra Yoga, etc. Și altele precum :Tantra Yoga, Karma Yoga, Mantra Yoga, Bhakti Yoga, Jnana Yoga, Raja Yoga, Svara Yoga, Kriya Yoga.

Daca ar fi sa spun pe scurt  Yoga este o practică  ce include posturi fizice, tehnici de respirație, gândire pozitivă, meditație și relaxare. Toate acestea fiind o calatorie interioara pentru dezvoltarea armoniei dintre corp, minte și mediul înconjurător.

Ce este  Mindfulness?

Despre Mindfulness și Importanța de a Fii Mindful ( conștient) în viața ta

În urma experienței personale și profesionale am constat cât de important este să fii prezent de corp, de acțiunile întreprinse și de gândurile, emotiile care sunt in acel moment.
Atuncicand alegem sa învățăm să ne cunoaștem mai bine, să fim atenti la momentul aici și acum, vom observa pauza dintre gânduri, o pauză de liniște…

Mindfulness  pentru mine personal este despre a trăi și experimenta cu adevărat fiecare moment. Chiar dacă uneori îmi este dificil. Este prezența ta că ființă în tot ce faci, ești exiști.  Să înveți să simți cu adevărat, nu doar ce spun gândurile.

Gandurile sunt produsul minții, a experienței trecute, care de cele mai multe ori pot crea fel și fel de scenarii care nu au nicio legătură cu realitatea. Aatunci când ne identificăm cu emotiile, cu gandurile noastre, uităm să trăim în prezent, pentru că minții noastre nu ii place să facă asta, dacă aș putea să mă exprim mai clar. Minții ii place mereu să facă ceva, să acționeze și să se identifice cu anumite tipare, credințe, etc.

Mindfulness-ul permite alegerea pe ceea ce să se concentrează atenția, fiind o unelta pentru a  fii mai deschis la detaliile experietelor ce le avem în viața de zi cu zi.

Prin Tehnicile de meditație și respirație alegi unde să îți fie atenția, eplorarea corpului, trăirile, sentimentele și orice senzație care îmbogățește viața.

Eu nu spun să stai tot timpul focusata pe detalii, ci să fii Mindful, CONȘTIENTA din când în când, pe parcursul unei zile, să îți acorzi timp SĂ FII prezenta.

Mindfulness este  o metodă care te ajută să te deconectezi de lumea exterioară pentru a-ți accesa lumea interioară, prin educarea mintii  sa stea in momentul prezent. O tehnică simplă de concentrare și relaxare ce constă în “focalizarea atenției asupra experiențelor momentului prezent, cu deschidere, curiozitate și acceptare”

Meditația Mindfulness își are rădăcinile în practicile budiste vechi de peste 2500 de ani, mai exact meditatia Vipassana.

Introducerea practicii mindfulness în medicina vestică a fost introdusa de medicul american, Herbert Benson, care în anii ’70 a dezvoltat o serie de metode de relaxare pentru combaterea stresului, similare meditației. Apoi au fost  elaboarte programe de mindfulness mai structurate care au permis și cercetări mai riguroase.

Jon Kabat-Zinn- Director al Centrului pentru Mindfulness în Medicină, Sistemul de Sănătate și Societate de la Universitatea Massachusetts, SUA, este un  promotor al practicii mindfulness. Citez: „Mindfulness este practica  prin care acordăm atenție momentului prezent. Însă mindfulness ne duce mai departe de atât: cine sunt eu?”

Sistemul de Sănătate din Marea Britanie (NHS) a introdus practica mindfulness ca și recomandare medicală pentru vindecarea și prevenirea depresiei, a anxietății,etc .

Beneficii Yoga
Beneficii Mindfulness